Konkurs na tekst z obrazkiemj

Pewnie już kiedyś pisałem, że wyznaję zasadę "cel uświęca środki"- z ograniczeniami głównie natury moralnej. Ułatwienie zrozumienia i przyswojenia podstawowych zasad fizyki można uzyskać (szczególnie w klasach niższych) przez ujęcie ich (tych zasad) w rytm wierszyka czy piosenki. Stosowałem taką metodę wplataną między inne atrakcyjne "chwyty" z powodzeniem, wyszukując w literaturze odpowiednie materiały. Kiedy mi ich brakło sam siebie mobilizowałem by napisać wierszyk fizyczny (przetłumaczyłem kawałek "Lokomotywy" Tuwima) lub poezję z elementami praw przyrody. Odkryłem przy tym, że to doskonała zabawa i serdecznie polecam takie ćwiczenia Koleżankom i Kolegom po fachu.

Trzy lata temu w n-rze 10 MF pokazałem jak uczeń na taką metodę zareagował pisząc wierszem sprawozdanie z laboratorium.

Ogłaszam niniejszym konkurs na wierszyk fizyczny oraz na fotografię lub rysunek z tekstem związane. Konkurs otwarty dla wszystkich. Opublikujemy te prace, które uznamy za ciekawe a o nagrodach pomyślimy później. Jeśli nie otrzymamy żadnych fotografowanych wierszyków to w następnych numerach przekażemy kolejne wierszyki z archiwum MF .

Oto przykład (próbka)

Napięcie powierzchniowe

Patrząc na obrazek oczyma laika
Widzisz gumową błonę, coś jak balon,
Czy to woda tak mocno gnie się i nadyma
By monetę podtrzymać? Zapytaj fizyka.

Fizyk wie, że to siły międzycząsteczkowe
Które mogą nie takie udźwigać ciężary.
On je zmierzyć potrafi, wie gdzie je stosować.
Pomyśl, czy by nie warto fizykę studiować?


Tekst i zdjęcie WD


do góry