WYBRANE TEMATY
Kącik literacki
Na luzie
Wydarzenie roku 2004 - przejście Wenus przed tarczą Słońca
Ciekawostki o wodzie
Co wiemy o wodzie?
Przejście Wenus jako metoda wyznaczania odległości Ziemia-Słońce
Powietrze
Platon, Kopernik i piekna Selene
Księżyc pod obstrzałem
Jak rozumiemy idee konkstruktywizmu w nauczaniu fizyki
Makroskopowe właściwości materii a jej mikroskopowa budowa
Reymont i fizyka
Kanały na Marsie. Rekatywacja
Doświadzcenia ilustrujące dualizm korpuskularno-falowy
Sześć wariacji i post scriptum na temat "dobry nauczyciel"
Webcam Astronomy
Zjawisko "Halo"
PPP czyli Phizycy Przy Piwie
Pomiary odległości astronomicznych
Paradoks Iwana
Apel o "kamienne tablice"
Balkon, aparat i gwiazdy
Wykorzystanie modeli w nauczaniu fizyki
Tajemnica borowickiego cmentarza - PPP cd.
Albert Einstein
II Pieńskie Popołudnie z Fizyką
Fullereny i nanorurki...
Nanotechnologia
Efekt Sancza
Kosmiczne zajączki
Lawina
Problem dwóch kul
Z Historii Polskiej Fizyki
1905 - rok Einsteina
SESJA WARTA POZNANIA?
Podbój kosmosu
Święty Albert z Princeton
POEZJA W FIZYCE czy odwrotnie?
Listy do specjalisty
Płytki Johanssona
Maria Skłodowska-Curie
Marian Smoluchowski
Fizyka w internecie
Dlaczego nóż tnie?
Orion, Kosiarze i Trójkąt Zimowy
Mikołaj Kopernik
Grzegorz Białkowski
Theodor Franz Eduard Kaluza
Czytanie ze zrozumieniem. Fizyka w tekstach literackich.
Międzynarodowa Letnia Szkoła dla Młodych Fizyków
O potencjale uziemianych przewodników elektrycznych
Mity i prawda o szczególnej teorii względności
Wczoraj i dziś
Zbigniew Sidorski
Polska - Arizona
Arystetelesowska Strategia - miejsce narodzin fizyki
Internet na Wsi: czy nauczyciele fizyki gotowi są pomóc?
Kształcenie u uczniów umiejętności analizy i syntezy na lekcjach fizyki
Szkolny projekt SOLARIS
Pływy bez wzorów
Bajka o wodzie, chmurach, garnku i parowozie
Węgiel i nanostruktury weglowe
Dwa kominy
Fizyka na co dzień
Drgania normalne cząsteczek - aktywność widmowa i kierunki wychyleń zrębów atomowych
Gęstość z szóstej klasy
Zjawisko fotoelektryczne
Max Planck
Dlaczego grzmot trwa długo, a błyskawica krótko?
Nie wierz zmysłom
Ernest Rutherford
Heinrich Rudolph Hertz
Większe do góry
Bajka o mrówce
Fizyka a filozofia - podejście pierwsze
Fizyka a filozofia - inaczej
c - tej stałej poświęćmy więcej uwagi
Przewodnictwo
Spektroskopia Ramana - drgania i widmo rozpraszania
Modelowanie informacyne - jako kategoria dydaktyczna w nauczaniu fizyki
Investigating how the role of pressure is misunderstood in the process of regelation of water
Opowiadanie
Spowolnienie upływu czasu w układach poruszających się i grawitacyjnych
Niematematyczność przyrody
Cząstki splątane - nierówność Bella, próba wyjaśnienia
Jaka brzydka katastrofa!
Jak przemawiają do (bio)fizyka drzewa?
Współczynnik załamania przestrzeni międzygwiezdnej
Neutrina
Ciemna masa, czyli gęstość przestrzeni
Smak Fizyki: pomiędzy historią a popularyzacją
Krzywe Lissajous
Hipoteza produkcji przestrzeni